dimecres, 22 de juliol del 2009

CAP ENTITAT SENSE WEB



El meu nom és Joan Sorolla Beltran i treballo com a docent de Ciències Socials i Informàtica, a
l'ESO, i d'Història de l'Art i de la matèria optativa “Treballem en entorns digitals” a 2n de batxillerat a l'IES MB de Mataró. També mantinc el portal de l'IES (http://www.biada.org/) i el meu blog d'Història de l'Art (http://www.artsdidactica.info/).

ORIGEN DEL PROJECTE.- El projecte que vaig a presentar porta per nom Cap entitat sense
web i sorgeix d'una proposta que realitza la Fundació Hospital de Sant Jaume i Santa Magdalena de Mataró, en el marc de l’Agenda per la Solidaritat. Aquesta proposta es dirigeix a l'IES Miquel Biada i rep el suport de l’IME (Institut Municipal d'Educació) de Mataró a través del programa d'Aprenentatge i Servei.

VINCULACIÓ CURRICULAR.- El projecte es vincula a la matèria optativa de 2n de batxillerat "Treballem en entorns digitals" (www.biada.org/web/materies/digital_i_tal/).
Aquesta matèria, que es ve realitzant des d'uns quants anys ençà, consisteix en el treball en tres
entorns concrets:
● l'ús avançat del processador de textos
● l'edició d'imatge digital
● l'edició d'entorns web

Els objectius finals de la matèria són:
● Utilitzar diversitat de programari per tal de gestionar diferents tipus d’informació.
● Optimitzar la gestió de la informació en el decurs del procés d’elaboració del treball.
● Millorar l’elaboració i presentació de treballs.
● Aprendre els fonaments del tractament d’imatges digitals i del retoc fotogràfic.
● Construir planes web com a eina de publicació d’informació i continguts.
● Inculcar a l’alumnat el valor de l’ús de tecnologies i formats estandaritzats.
● Fomentar el treball cooperatiu.

DESCRIPCIÓ DE L'ACTIVITAT.- Cap entitat sense web consisteix en l'elaboració de portals
interactius a entitats sense afany de lucre de diferents àmbits (cultural, socio-sanitari, solidaritat icooperació...) que per les seves possibilitats ells sols no poden dur-ho a terme. Aquesta activitat
ocupa part del segon i tot el tercer trimestre sencer, a raó de 2 hores/setmana.

CRONOLOGIA DE LA COL·LABORACIÓ
La col·laboració de l'IES Miquel Biada, vehiculada a través de la matèria ja esmentada, va
originar-se el curs 2006/07, va continuar el passat curs 2007/08 i continua enguany, el 2008/09.
El Curs 2006/07. Van realitzar-se els webs de les següents entitats:
● Associació Pas a pas. Associació d'Ajuda i Divulgació de l'Agorafòbia i Fòbia
Social de Mataró i Maresme. [http://http//agorafobia-pasapas.entitats.mataro.cat]
● Associació Jaume Pineda. Pastoral Penitenciaria [http://pastoralpenitenciaria.entitats.mataro.cat/]
● Associació de Familiars de Malalts d'Alzheimer del Maresme (AFAM)
[http://alzheimer-maresme.entitats.mataro.cat/]
● Associació Catalana per al Parkinson. Delegació del Maresme
[http://parkinsonmaresme.entitats.mataro.cat/]
● Associació Àmbit Prevenció [http://ambitprevencio-maresme.entitats.mataro.cat/]

Curs 2007/08. Van realitzar-se els següents portals:
● TV Mataró. Portal de la televisió local. [ http://tvmataro.entitats.mataro.cat/]
● Associació Cultural Musulmana Al-Ouahda. [http://alouahda.entitats.mataro.cat/]
● Conferències Sant Vicenç de Paül. [http://conf-svpaul.entitats.mataro.cat/]

TIPUS D'APRENENTGE REALITZAT
La matèria Treballem en entorns digitals és, com hem vist, bàsicament procedimental. En el cas
que ens ocupa l'alumne/a aprèn a:
● Treballar amb una eina de gestió de continguts, sent capaços de canviar l'aspecte dels
portals, inserir-hi continguts textuals i gràfics, adaptant-los, si és el cas, a la interfície i
estructura predissenyada del software. L'alumne juga el rol d'administrador del portal i ha
de decidir qüestions relacionades amb el disseny gràfic, la usabilitat i la correcta
ordenació dels continguts.
● Comunicar-se telemàticament i presencialment per a l'obtenció d'informació, en l'àmbit
de la comunicació humana.
● Treballar en grup

En el nostre cas, aquesta activitat aporta “ànima” a un treball previst inicialment com a
tècnic. Aporta contingut, significació i valor afegit a la nostra feina quotidiana com a docents i, en el mateix sentit, al treball d'aprenentatge de l'alumnat.


Referent centre educatiu: Joan Sorolla
Referent del servei: Carme Altayó (Fundació Hospital Sant Jaume i Santa Magdalena)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada